Mindfulness- conexiunea cu tine și câteva tactici de a rămâne conectat

Te invit ca în cadrul acestui articol să regăsești conexiunea cu tine însuți prin câteva tactici simple de mindfulness. Dacă te întreb cum te simțeai când te-ai trezit de dimineață: obosit, energic, apatic, entuziasmat, sunt foarte sigur că nu vei putea spune cu siguranță. Ai fost ieri la muncă probabil, ai observat ceva schimbat pe traseul tău?

Poate s-a schimbat un poster de pe geamul autobuzului cu care mergeai la serviciu, sau poate au înflorit alte plante de pe traseul tău dacă mergi pe jos. Oricare ar fi schimbările, nu cred că poți spune cu siguranță ce anume s-a schimbat – mintea ta e prea ocupată în lumea contemporană cu stabilirea de planuri și adaptarea la situații încât nu mai are timp să proceseze toată informația pe care o primește de la receptorii, fie ele senzații, sau trăiri.

Cum îți dai seama că situația scapă de sub control?

De câte ori nu te-a îngrijorat ce se poate întâmpla în viitor? Culmea, viitorul pare că merge numai prost, ne vin în minte toate scenariile catastrofale. De câte ori ai stat să îți imaginezi viitorul și ai remarcat prima dată oportunitățile, nu riscurile?

Iar când nu te-ai gândit cum poți evita un dezastru care poate că nici nu se va întâmpla, făcând plauri de la A la Z și de la 1 până la cât poți număra, ai stat să retrăiești clipe din trecutul tău, sperând să afli în ele lecții despre cum să reacționezi pe viitor. Nu ne oprim din a recicla trecutul și a ne gândi la ce am putea rezolva din problemele din viitor.

Dacă te încadrezi în această descriere, atunci am o veste proastă: nu poți rezolva o problemă care încă nu există.  Și nu o poți evita nici gândindu-te la ea ore în șir. Iar reanalizarea trecutului și retrăirea acestuia nu va schimba cu nimic cine și ce ești acum. Și automat, nici nu va îmbunătăți situația actuală în vreun fel. Toate aceste mecanisme sunt dezvoltat de creier pentru a ne proteja de problemele cu care ne confruntăm zilnic. Dar cât de mult ne ajută? aproape deloc.

Prin urmare, este important să înțelegem că singurul moment care este exclusiv și total sub controlul nostru este momentul prezent. Doar el determină ce se va întâmpla pe viitor și numai ei poate da o anumită semnificație unei întâmplări din trecut. Dar mai întâi avem nevoie să conștientizăm acest lucru… că trăim în prezent, acum.

Tactici pentru a rămâne conectați

Așa începe prima tactică a mindfulness-ului: să devenim conștienți de corpul nostru, la nivel fizic și apoi la nivel psihic și emoțional. Cum facem asta? Putem să ne focusăm pe respirație, nu să o controlăm cum implică tacticile de meditație, ci doar să o observăm.

Mindfulness-ul nu este despre control, ci despre observare, pentru că observarea duce la conștientizare. Aceasta din urmă ne permite să luăm decizii și să reacționăm în moduri mai potrivite. Așadar, fii atent la modul în care respiri, nu trebuie să fie regulat, doar fii conștient de faptul că o gură de aer pe care o tragi în piept îți aduce câteva momente de viață. Iar pentru a mai trăi alte câteva clipe vei trage din nou aer în piept. Atât trăim. La acest moment ne raportăm în mindfulness, la cele 90 de secunde de trăit cu o gură de aer .

Acum, poți să vezi dacă respirația ta este una rapidă sau lentă, ceea ce te duce la concluzia că faci sau nu un efort. Îți simți greutatea corpului? Tacticile acestea pot fi efectuate oriunde, nu contează mediul în care le desfășori sau ce faci în acel moment. Acum, ce părere ai despre modul în care te simți acum, ce simți de fapt? Îți este foame, sete, somn? Te simți stresat? Poate ești binedispus și vrei să faci ceva cu energia de care dispui, poate vrei să vorbești cu un prieten căci te simți singur.

Concluzii

Aceste tactici te ajută să iei decizii. O stare de mindfulness este practicată la nivel subconștient de creier pentru a detecta pericolele. Dar făcând acest lucru conștient, poți scăpa de stres deoarece devii conștient de gama foarte largă de informații de care dispui la acel moment. Și asta te pune în ipostaza unică de a decide în cunoștință de cauză. Iar pe viitor când te vei gândi la momentul acesta nu o să regreți știind că ai luat cele mai bune decizii cu toate informațiile de care ai dispus la acest moment.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *